استفاده از اینورتر در جرثقیل

استفاده از اینورتر در جرثقیل:

-اجزاء جرثقیل که نیاز به اینورتر دارند:

1-راهبر جرثقیل

برای استفاده در راهبر اینورتر GD100 با توجه به وات هر دوموتور (مقداری بیشتر) پیشنهاد میشود.

در این حالت که هر دو موتور به یک اینورتر متصل می باشند باید حتما از مود کنترلی V/F استفاده کرد. (P00.00=2)j

لازم به ذکر است که برای کنترل مشخصات نموداری این مود تنها باید به گروه P4 (مربوط به کنترل SVPWM )مراجعه کرد.

2-قلاب

با توجه به اینرسی بالای بار و کنشهای شدید در هنگام توقف و حرکت از اینورتر های با سخت افزار قویتر، مانند CHF و GD200 میتوان استفاده کرد. مورد استفاده شده از نوع وکتور و SVC1 میباشد.(P00.00=1)

در این مورد حتما باید از مقاومت ترمزی برای جلو گیری از ولتاژ اضافه برگشتی استفاده کرد:

  • ولتاژ تولیدی بازگشتی (Regenerating voltage ) و استفاده از مقاومت:

هنگام توقف بار نیروی اضافی ناشی ازاینرسی بار در حال حرکت، به شافت موتور وارد شده و موتور، مانند ژنراتورتولید ولتاژ میکند.

این ولتاژ اضافی یا آور ولتاژ باعث آلارم اینورتر(جهت جلوگیری از آسیب به اینورتر) میشود.

در نتیجه اینورتر از موتور جدا میشود و شافت موتور آزادانه میچرخد(coasting). برای جلوگیری از این آلارم باید ولتاژ تولیدی در جایی مصرف و بنابراین باید مقاومت ترمز اضافه شود.

j2

لازم به ذکر است مقاومت با کیفیت ومناسب مطابق دفترچه تهیه شود و کلیه نکات نصب رعایت شود. به طور مثال مقاومت روی بدنه تابلو نصب نشود. هرگونه اهمال در نصب و انتخاب صحیح مقاومت موجب آسیب رسیدن به اینورتر میشود..