نحوه عملکرد در یو پی اس Double-conversion

  1. حالت عادی

در حین عملیات در حالت عادی، تمامی توان عرضه شده برای بار مورد نیاز تجهیزات، از یکسو کننده / شارژر و اینورتر گذر کرده و عمل تبدیل دوگانه (AC-DC-AC) از طریق این دو واحد صورت می پذیرد. ولتاژ به طور مداوم بازسازی و تنظیم می شود.

  1. حالت باتری پشتیبان

– هنگامی که ولتاژ AC ورودی خارج از محدوده موردنیاز یو پی اس است و یا برق دچار نقص می گردد، اینورتر و باتریها باید از تامین مداوم توان برای تجهیزات اطمینان حاصل کنند.

– یو پی اس باید تا زمانی که مدت زمان پشتیبانی باتری به اتمام نرسیده است و یا برق شهری به حالت عادی بازنگشته است، توان مورد نیاز تجهیزات الکتریکی را تامین نماید. پس از آنکه برق ورودی به صورت نرمال بازگشت ورودی برق به حالت عادی انتقال می یابد.

  1. حالت بای پس

این نوع از یو پی اس شامل یک بای پس استاتیک (گاهی اوقات یک کلید ثابت نامیده می شود) می باشد که انتقال مداوم بار از اینورتر به برق مستقیم و برعکس را تضمین می نماید.

بار در صورت وقوع یکی از رخ دادهای زیر به حالت بای پس استاتیک انتقال می یابد:

– خرابی یو پی اس اصفهان

– جریان بار گذرا (هجومی و یا گسل)

– اضافه بار

– پایان زمان باتری پشتیبان

در یک بای پس استاتیک فرض می شود که ورودی و خروجی فرکانس یکسان هستند، این بدین معنی می باشد که بای پس نمی تواند یه عنوان یک مبدل فرکانس درنظر گرفته شود. اگر سطوح ولتاژ یکسان نباشد، یک ترانسفورماتور بای پس مورد نیاز می باشد. که به معنی آن می تواند به عنوان یک مبدل فرکانس مورد استفاده قرار گیرد.

اگر سطوح ولتاژ یکسان نباشد، یک ترانسفورماتور بای پس نیاز است.  یو پی اس با وردی AC بای پس همزمان سازی می گردد تاز وقع خطاها به هنگام انتقال بار از اینورتور به خط بای پس جلوگیری گردد. باید در نظر داشت که یک بای پس خطی دیگری به نام بای پس تعمیر و نگهداری موجود می باشد که به هنگام تعمیر و نگهداری فراخوانی می گردد که بسیار نزدیک به سوئیچ دستی می باشد.

فروش ups

مزایای ups اصفهان  Double-conversion

– بازسازی کامل قدرت خروجی استخراج شده از باتری و یا ابزار

– جداسازی کل بار از سیستم های توزیع و اختلالات آن

– با اینکه محدوده ورودی ولتاژ بسیار گسترده می باشد بازهم نیازمند تنظیم دقیق ولتاژ خروجی است

– مستقل نمودن فرکانس ورودی و خروجی از یکدیگر، بنابراین این اطمینان حاصل می گردد که فرکانس خروجی در محدوده دقیق قراردارد. با غیر فعال کردن سوئیچ استاتیک می توان از ظرفیت به عنوان یک مبدل فرکانس استفاده نمود (اگر چنین برنامه ریزی شده باشد)

– ارائه سطوح کارایی بسیار بالا در شرایط پایدار و گذرا

– تغییر لحظه ای به حالت باتری پشتیبان در صورت وجود نقص در برق شهری

– انتقال به حالت بای پس بدون به وجود آمدن تاخیر و نقص

– دارای بای پس دستی (به طور استاندارد) به منظور تسهیل در تعمیر و نگهداری

* معایب یو پی اس Double-conversion

– این یو پی اس دارای هزینه بالاتری می باشد، که این هزینه باتوجه به مزایای بیان شده دارای قابلیت برگشت پذیری می باشد.

* موارد استفاده از یو پی اس اصفهان Double-conversion

این نوع از پیکربندی یو پی اس به عنوان کامل ترین نوع پیکربندی از نظر حفاظت بار، امکان تنظیم و سطح عملکرد می باشد. که براساس این ویژگی ها استقلال ولتاژ خروجی و فرکانس بر حسب ولتاژ و فرکانس ورودی تضمین می گردد. این نوع پیکربندی تنها نوع پیکر بندی می باشد که برای مواردی با توان متوسط و بالا بسیار مناسب می باشد (بالاتر از 10 کیلو ولت آمپر)

نحوه عملکرد در یو پی اس Line-Interactive

** اصول عملکرد

  • حالت عادی

بار با قدرت شرطی از طریق یک اتصال موازی از ورودی AC و اینورتر عرضه می شود. تا زمانی که برق شهری در محدوده مجاز قرار دارد، اینورتر فقط نوسان موجود در ولتاژ ورودی را تنظیم می کند. در غیر این صورت (عملیات برگشت پذیر)، باتری شارژ می گردد و فرکانس خروجی بستگی به فرکانس AC-ورودی دارد.

  • حالت باتری پشتیبان

هنگامی که ولتاژ برق ورودی در خارج از محدوده تعیین شده برای یو پی اس باشد و یا برق قطع باشد، اینورتر و باتری باید توان مورد نیاز را برای بارگذاری به صورت مداوم تامین نمایند. سوئیچ قدرت (سوئیچ به عنوان مثال، استاتیک) نیز برای جلوگیری از تبدیل توان در جریان های بالا، برق AC ورودی را قطع می کند.

یو پی اس تا زمانیکه مدت زمان پشتیبانی باتری به اتمام نرسیده باشد و یا برق شهری به حالت عادی برنگشته باشد همچنان توان مورد نیاز را از طریق باتری تامین می نماید و در غیر این صورت به حالت عادی برگشته و توان را از طریق برق شهری تامین می نماید.

فروش ups

  • حالت بای پس

این نوع از یو پی اس ها ممکن است به حالت بای پس مجهز شده باشد. زمانی حالت بای پس اتفاق می افتد که یکی از توابع یو پی اس دچار خرابی می گردد، در این صورت بار مورد نیاز به حالت ورودی AC بای پس و برای تعمیر و نگهداری انتقال می یابد.

مزایا

هزینه این نوع یو پی اس ها مقرون به صرفه تر از یو پی اس های double-conversion می باشد که علت آن نیز عدم استفاده مداوم از اینورتور می باشد.

معایب

  • عدم ایزولاسیون کامل بار به هنگام نیاز به توزیع در سیستم های دارای بار بالا، در نتیجه:

1- حساس به تغییرات در ولتاژ و فرکانس های درخواستی برای اینورتور

2- تاثیرگذاری بارهای غیر خطی کم در ولتاژ ورودی بالا.

  • عدم تنظیم فرکانس خروجی با وجود قابلیت استفاده از آن.
  • به دلیل عدم نصب اینورتر در ورودی AC ، قدرت شرطی Mediocre در ولتاژ خروجی قرار دارد. استاندارد “قدرت شرطی” درمورد اتصال موازی ورودی AC و اینورتر صحبت می کند. با این حال قدرت شرطی ازطریق حساسیت به نوسانات ولتاژ بالا و پایین و برگشت پذیری عملیات در مد اینورتور محدود شده است.
  • بهره وری دستگاه وابسته با ایتم های زیر می باشد:

1- نوع بار: بارهای غیر خطی، جریان کشیده شده شامل هارمونیکهایی می باشد که اساسا تغییر یافته اند. جریان های هارمونیک عرضه شده توسط اینورتر قابل برگشت می باشند بطوریکه تنظیم کننده ولتاژ و فرکانس به شدت آنها را کاهش می دهد.

2- درصد بار: قدرت مورد نیاز برای شارژ باتری زمانی که درصد بار کاهش می یابد طور قابل توجهی اهمیت پیدا می کند.

  • درصورت عدم وجود یک بای پس استاتیک، یک نقطه ای از شکست ایجاد می گردد که آن خاموش شدن یو پی اس درصورت وجود نقص می باشد.

تمام این موارد باعث شده است که فروش ups با استقبال زیادی رو به رو شود .

دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • kazemi ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۰:۳۵ ق٫ظ

    این مطلب حرف نداشت

  • صادقی ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۶ ب٫ظ

    این مطلب حرف نداشت

  • مصطفی ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۶:۳۷ ق٫ظ

    Aѡli bood

  • مرادی ۲۵ آبان ۱۳۹۶ / ۰:۳۶ ق٫ظ

    ممنون پست مفیدی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *